03 تیر 1405

  • 1405/04/01
  • - تعداد بازدید: 3
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد

نخستین نشست مجمع سلامت شهرستان لامرد

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان لامرد با محوریت نان کامل و مدیریت حوادث پسا بحران، با حضورمسئولین ,وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد، نخستین نشست مجمع سلامت شهرستان لامرد، در سال جاری با حضور  دکتر" محمد اسماعیل مطلق" معاون دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و دکتر "عبدالحسین فرح بخش" مشاور رئیس دانشگاه و رئیس دبیرخانه کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان، سرپرست و معاون بهداشتی شبکه، فرماندار و کارشناسان حوزه‌های تخصصی سلامت و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد.

 

 

در این نشست،" دکتر مطلق" با تأکید بر اهمیت مدیریت حوادث و پیامدهای پسا بحران بیان کرد: «کاهش آسیب‌های ثانویه و بازگرداندن سریع خدمات سلامت به شرایط پایدار، از مهم‌ترین اولویت‌های نظام سلامت در دوران پسا بحران است و این مهم نیازمند آمادگی، هماهنگی،بین‌بخشی و تقویت زیرساخت‌های تاب‌آوری در تمامی سطوح است.

دکتر فرحبخش، با تأکید بر نقش نان کامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و ارتقای سلامت عمومی، بر لزوم همکاری دستگاه‌های متولی برای گسترش تولید، عرضه و فرهنگ‌سازی مصرف این محصول تأکید کرد.

در این نشست ،دکتر "فاطمه امینی" سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد،ضمن تقدیر ازحضور مسئولین دانشگاه، بر لزوم تقویت هماهنگی بین بخشی، حفظ آمادگی مراکز درمانی و تداوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط ویژه تاکید کرد.

در این نشست، "یعقوب رضایی" معاون بهداشتی شبکه، وضعیت بیماری‌های منتقله توسط پشه آئدس و اقدامات پیشگیرانه در برابر تهدیدات احتمالی را بیان کرد و بر نقش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردمی در کنترل عوامل محیطی تأکید کرد.

 

در پایان، موضوعات مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر، امنیت غذایی و شاخص‌های سلامت شهرستان نیز مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات لازم برای پیگیری و اجرای برنامه‌های مرتبط در سطح شهرستان به تصویب رسید.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 155375
کلیدواژه

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید