شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد
نخستین نشست مجمع سلامت شهرستان لامرد
کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان لامرد با محوریت نان کامل و مدیریت حوادث پسا بحران، با حضورمسئولین ,وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد، نخستین نشست مجمع سلامت شهرستان لامرد، در سال جاری با حضور دکتر" محمد اسماعیل مطلق" معاون دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و دکتر "عبدالحسین فرح بخش" مشاور رئیس دانشگاه و رئیس دبیرخانه کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان، سرپرست و معاون بهداشتی شبکه، فرماندار و کارشناسان حوزههای تخصصی سلامت و نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد.
در این نشست،" دکتر مطلق" با تأکید بر اهمیت مدیریت حوادث و پیامدهای پسا بحران بیان کرد: «کاهش آسیبهای ثانویه و بازگرداندن سریع خدمات سلامت به شرایط پایدار، از مهمترین اولویتهای نظام سلامت در دوران پسا بحران است و این مهم نیازمند آمادگی، هماهنگی،بینبخشی و تقویت زیرساختهای تابآوری در تمامی سطوح است.
دکتر فرحبخش، با تأکید بر نقش نان کامل در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر و ارتقای سلامت عمومی، بر لزوم همکاری دستگاههای متولی برای گسترش تولید، عرضه و فرهنگسازی مصرف این محصول تأکید کرد.
در این نشست ،دکتر "فاطمه امینی" سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد،ضمن تقدیر ازحضور مسئولین دانشگاه، بر لزوم تقویت هماهنگی بین بخشی، حفظ آمادگی مراکز درمانی و تداوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط ویژه تاکید کرد.
در این نشست، "یعقوب رضایی" معاون بهداشتی شبکه، وضعیت بیماریهای منتقله توسط پشه آئدس و اقدامات پیشگیرانه در برابر تهدیدات احتمالی را بیان کرد و بر نقش دستگاههای اجرایی و مشارکت مردمی در کنترل عوامل محیطی تأکید کرد.
در پایان، موضوعات مرتبط با بیماریهای غیرواگیر، امنیت غذایی و شاخصهای سلامت شهرستان نیز مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات لازم برای پیگیری و اجرای برنامههای مرتبط در سطح شهرستان به تصویب رسید.
نظر دهید